Main menu

Sajtovanje – Vredi li to čemu?

Prošlo je siguno već više od godinu dana od kada me je gosn Miloje Sekulić zamolio da bacim koje zrnce mudrosti na ekran i obogatim našu Internet zajednicu još jednim, nažalost, tako potrebnim primerom uspešne primene interneta u poslovanju. Sa ciljem naravno da nešto širem auditorijumu bude lakše da shvati značaj upotrebe istog.

Ja vam neću u redovima koji slede vrteti priču o magičnoj moći interneta, naprotiv, odmah ću vam reći, bez motike leba nema! Što u prevodu znači, sam vaš, internet nastup, vam ne znači apsolutno ništa, ukoliko vaš posao ne nose vredni, uporni i barem malko umni ljudi. E sad kad smo sve postavili na svoje mesto, aj da vidimo šta to znači kroz jedan lep primer.

Jadna iz serije ilustracija rađenih za Krypton Web i Krypton System by Vukan Vukanić

Ima Bogami verovatno decenija i kusur, kako me je dizajnerka Slavica Trailović, tada već dugogodišnja dizajnerka Termovent Komerca, upoznala sa gospodinom Dušanom Perovićem vlasnikom, tada male ali vrlo vredne „firmice“ Termovent Komerc.  U brojkama, ako me sećanje ne vara, tada je TK brojao oko 25 zaposlenih. Iza sebe u to vreme imao sam svega par sajtova ali i solidno znanje u realizaciji web prezentacija.

Sa gosn Perovićem smo brzo našli zajednički jezik, definisali cilj i izmislili novi termin koji jasno definiše zahtev tipa: “Treba mi sajt sa kojim se neću postideti pred inostranim klijentima”, to smo sve skratili u vrlo korisnu kovanicu “Sajt za ku–enje“. I bi tako, za nešto manje od mesec dana iz tadašnje laboratorije rodio se Flash sajtić, koji zaista nije imao ni čega ni koga da se stidi. Pa da ne budemo skromni, mnogi su mu i zavideli 😉

Započeta je uspešna saradnja kroz koju smo učili i mi, a i naš klijent, zajedno smo korak po korak osvajali u usvajali nove tehnologije, postavljali nove izazove.

Marketing Termovent Komerca se zasnivao na

  1. Kvalitetnim proizvodima
  2. Kvalitetnoj usluzi
  3. Fantastičnoj dokumentaciji,
  4. Kvalitetnoj online promociji
  5. Kvalitetnoj reprezentaciji
  6. Sajamskim nastupima uz prateće atraktivne multimedijalne prezentacije

Uz uvek prisutan, kvalitetan i inovativan dizajn!

Takav pristup je doveo do toga da je retka firma iz KGH/HVAC (Klimatizacija, grejanje, hlađenje) branše koja nije “pozajmila” TK kataloge sa sajta, pa i fotografije, tekstove…

Već tada je solidan broj novih klijenata u Termovent stizao putem internet sajta i na njemu predstavljenih projekata, koji su poslužili kao vrlo ubedljiv argument da se radi o ozbiljnoj firmi.

Uz ogromne količine uloženog napora, rada, odricanja kombinacijom svih navedenih faktora naš klijent nije imao kud nego da gazi krupnim koracima napred. Nizali su se novi projekti, vrata evropske unije su se otvorila, počeli su poslovi u inostranstvu, generisali smo i neke nove zahteve.

Ulaganje u internet je u velikoj meri i nadmašilo očekivanja, omogućilo prodor na inostrano tržište, a samim tim i rast firme ali o tome koj redak niže…

Dolaskom na svet Web 2.0 koncepta i samim rastom kompanije, rešili smo da Flešonju pošaljemo u penziju, a da podignemo novi sajt koji će dati smisao svim „pozajmicama“, povećati posećenost i on line interakciju, generisati bazu kupaca.

Taj  “mališa” je uspeo da prikupi veliki broj kontakt podataka i napuni jednu solidnu bazu sa preko 1000 usko profilisanih potencijalnih klijenata. Posećenost se godišnje udvostručivala, a sa njom i promet, neki ključni termini su zauzeli svoje pozicije u pretraživačima, a sa pozicijama stigla je radikalno povećana tražnja za dobro pozicioniranim proizvodima kao što su klima komore, bazenske klima komore, kaloriferi,ventilatori…

Ogroman rad, promišljen on line i off line nastup, danas je od Termovent Komerca napravio firmu koja svetla obraz Srpskoj HVAC branši u svetskim prostranstvima. Termovent Komerc danas više nije, a istini za volju nije baš ni bio, firmica ali je i dalje vrlo vredna radna zajednica koja od početnih oko 25, danas broji 75 zaposlenih, bez namere sa tim rastom usporava.

Gde je tačno u svemu tome internet?

Internet je ono parče koje daje krila, ono parče koje otvara vrata i ono parče koga se Termovent Komerc nikada neće odreći, već naprotiv u ovim, vrlo gadnim vremenima akcenat bacaju upravo na ovaj oblik promocije svojih usluga i proizvoda.

Internet je bio karika u lancu koji je otvorio vrata Evropske unije, koja je direktno omogućila rast prodaje proizvoda iz proizvodnog programa, koja je privukla veliki broj novih klijenata! Ako ništa od ovog nije dovoljo ubedljivo, sve navedeno je rezultovalo ukupnim godišnjim prometom od 4.2 miliona evra za prošlu godinu, početak je bio značajno skromniji.

Da zaključim… Ne treba vam puno “bubrega” da vam idealno jasno bude, da današnje poslovanje bez upotrebe svih potencijala koji informacione tehnologije u celini nude, je unapred osuđeno u najmanju ruku, vrlo ograničen i mali obim poslovanja. I zaista nema potrebe da puno lutate, postoji određeni broj dokazanih konsultanata, postoje firme sa višegodišnjim iskustvom iskoristite taj potencijal koji naša mila nam Republika Srbija već poseduje, da bi svaki vaš uložen dinar pogodio pravo u metu 😉

I da stvar bude čista, ovaj tekst, u celosti je odobrio top menadžment kompanije Termovent Komerc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

FacebookTwitterGoogle+
Back To Top