Main menu

Seminar o internet oglašavanju – par sati kasnije

Seminar o internet oglašavanju, u organizaciji ABC Srbija i uz podršku USAID i IREX.

Raspored predavanja:

11:00 Uvodno obraćanje – Milan Kovačević, Direktor ABC Srbija

11:05 – 12:35 Prvi deo:

  • Osnovna pravila i dometi oglašavanja na Internetu – Dejan Nikolić, Direktor Internet poslovanja, Adria Media
  • Oglašavanje na medijskim sajtovima – Jovan Protić, Direktor Ringier online i izdavač 24 sata
  • Oglašavanje preko posrednika – Rade Tričković, Direktor HttPool

12:50 – 14:20 Drugi deo:

  • Standardi i oglasni potencijal web sajtova – Milan Kovačević, Direktor ABC Srbija
  • Oglašavanje na društvenim mrežama – Dejan Bizinger, Country Manager, Rate Solutions
  • Kontekstualno oglašavanje – Vlastimir Čobrda, Country Manager, Etarget

14:35 – 16:05 Treći deo:

  • Search oglašavanje – Gabrijela Stjepanović, Marketing Communications Manager, HttPool
  • Oglašavanje na lokalnim sajtovima – Mladen Malik, Direktor, www.ezadar.hr
  • Posebne vrste oglašavanja i prodaja – Stefan Salom, Direktor prodaje Infostud

Moje zmijsko telo rešilo je da napusti podrumske prostorije i prošeta svoju kožu po divnom Februarskom danu do Hotela Zira, vukući svojih 100 i kusur kila užurbano ka cilju ne bi li propustio koje zrnce mudrosti o Internet oglašavanju.

Pa evo i utisaka, sa izuzetkom nekih 1h prisustva, jer od nečeg mora i da se živi, pa sam morao na sastanak usred seminara.

Uvodno obraćanje u 11h nije bilo, već nekih 20ak minuta kasnije što nije ništa strašno jer je ceo ambijent zaista pružao utisak krajnje kvalitetne, profesionalne organizacije.

Uvodno obraćanje gospodina Kovačevića, je bilo baš i kako treba da bude, potkrepljući utisak koji se kasnije i definitivno potvrdio da je ABC Srbija, zaista domaćinski, kulturno i profesionalno pristupila realizaciji i realizovala ovaj seminar.

Gospodin Dejan Nikolić je bio opravdano odsutan ali može se reći da nikako nije pogrešio sa slanjem zamenika te je gosn Nebojša Radović a.k.a. Eniac zaista odlično obavio zadatak. I kroz jedno brzo, vrlo jasno, dinamčno predavanje upoznao sve prisutne sa svim bitnijim pojmovima vezanim za Internet Oglašavanje, relevantnim statistickim podacima, situaciji i smernicama iz bližeg i daljeg okruženja. Zanimljivi su bili i podaci o tome koliko dodatak TV ili Prrint kampanje utiče na postojeću interent kampanju.

Nažalost predavanje gospodina Protića sam u celosti preskočio, a predavanje Radeta Tričkovića samo delimično uhvatio, te o tim predavanjima ne mogu ništa reći.

Domaćin, Milan Kovačević svojim predavanjem nije ispratio dobre utiske o samoj organizaciji. čini mi se da je bilo bolje da je nekog drugog angažovao za taj posao. A i samo predavanje sa temom: “Standardi i oglasni potencijal web sajtova” se pretvorilo u promociju software-skih rešenja iz kuće. I tu ne bi bilo ništa strašno da se tu malo detaljnije zavirilo pod haubu i funkcionalnost ponuđenog. Ovako sve ostade prilčno nejasno i hladno.

Početak predavanja Dejana Bizingera povremeno je poprimalo note teškog mučenja, međutim to nije baš dugo trajalo i slavljenik je dobro pokazao ko je i od čega je! Govorilo se o potencijalu Social Network mreza, medjutim bez suvisne reklame www.karike.com Super je bio osvrt na neobične zapažene kampanje za Ford Fiestu i Free Chicken Biscuit , dosta kvalitetnih saveta, informacija i dve poklonjene majce. Istini za volju nije nudio XXXL, vec nekakav S – Sta god to bilo ali su jedino pripadnice sitnije vrste mogle obuci iste. Sve u svemu bio je to primer klasične polne diskriminacije! Bravo Dejane i hvala na dobrom predavanju.

Kontekstualno Oglašavanje – predavač Vlastimir Čobrda… pa ne bih zaista da vređam ali mislim da bi Vlastimir, E-target i ko god još uključen u pripremu predavanja i predavača ipak trebali značajno bolje da se spreme za ovakvu vrstu događaja jer su ovako samo odali utisak da su se za ovaj seminar spremili ko da im je publika blaže ili teže mentalno retardirana, za sebe ne mogu da garantujem ali zaista publika je odavala utisak ljudskih bića sa dobro uočljivim tragovima inteligencije. A predavanje nikako nije bilo primereno njima.

Gabrijela Stjepanović je prisutne upoznala uglavnom sa svim Google alatima i tehnikama praćenja rezultata Internet oglašavanja. Iako sa ostetnom nesigurnošću u glasu, samo predavanje je bilo interesantno i korektno izvedeno.

Pravo osveženje, osvešćenje i zaista zvezda dana je bio gospodin Malik www.ezadar.hr. Svojim nastupom je gospodin Malik pokazao svim prisutnima čemu seminari služe, da je to razmena ideja, znanja, a ne samo promocija. Svaku svoju reč je krepio primerom, tj primer je krepio rečima bolje rečeno, jer celokupna priča o www.ezadar.hr portalu je zaista impresivna. Onda je sve eksperte internet oglašavanja podsetio na reč SEO, kojom se predavači i nisu baš razbacivali. A ono što je suština čitave priče da bilo kakav oblik internet oglašavanja, dobrim delom bačena para ako nije potkrepljena SE optimizovanom preznetacijom/aplikacijom. Otvoreno je navodio svaki element svoje prezentacije i njegovu funkcionalnost i direktnu korist od iste. Tako na primer, je zanimljiv podatak da su im nagradne igre na sajtu omogućile bazu korisnika od preko 25 000.

Sa krajnje šturim vremenom na raspolaganju kao poslednji predavač je nastupio Stefan Salom iz Infostuda. Kratko vreme koje mu je ostavljeno na raspolaganje kvalitetno je iskoristio sa jedne strane da oduva prisutne sa mesečnim statistikama Infostudovih servisa i sa druge strane da istakne stve prednosti Listing sajtova u interent oglašavanju. Iako kratko nije mu puno zafalilo od kvaliteta, te gosn Stefan može biti i miran i ponosan,  a organizator da se sledeći put potrudi da ne dođe do ovakve nepotrebne seče.

Bilo bi lepo da su ostali predavači svoje savete podupirali činjenicama, na način koji je to učinio gospodin Malik. Ovako se stiče utisak da dobar deo njih ume lepo da priča, a postavlja pitanje, a koliko je njih stvarno u stanju da klijentu direktno poveća profit svojim poznavanjem Internet Marketinga i Internet Oglašavanja kao konkretne kategorije. Iskljičivanje SEO kao pojma, je takođe neshvatljivo, kao nedorečena priča.

Ipak sve u svemu ovo je bilo jedno zaista kvalitetno i dobro iskustvo jer čak i predavanja koja nisu plenila kvalitetom su imale poneku korisnu crtu, pa makar onu, kako ne treba. Nisam siguran ni da bi ja mnogo bolje prošao u koži predavača ali ipak ovog puta sam bio debela zmija 🙂

Nažalost kod sebe nisam imao fotoaparat da ovaj tekst ispratim i ponekom slikom ali verujem da će koliko za koji sat na internetu osvanuti dodatni materijali vezano za ovaj događaj.

2 Comments

  1. Hvala na podeli iskustava i sugestijama koje će pomoći da sledeći seminar bude još bolji. Bilo bi dobro da se što više ljudi, na bilo koji način vezanih za online posao u Srbiji, uključi na sličan način.

    Žao mi je što moja prezentacija izgleda nije bila dobro shvaćena kod jednog dela publike, jer nije bilo reči o softverskim rešenjima, čiji razvoj radimo samo za sopstvene potrebe, pošto nam to nije osnovna delatnost.

    Kao što sam pomenuo tokom prezentacije (ne ulazeći u detalje, zbog vrlo ograničenog vremena, i pošto je većina prisutnih već bila upoznata sa našim radom, a mnogi i u učlanjeni u ABC), ABC Srbija je asocijacija izdavača, oglašivača i agencija za zakup medijskog prostora, deo svetske federacije (www.ifabc.org). Naš princip funkcionisanja, u najkraćem, je – učlanjeni izdavači dostavljaju podatke o odštampanim i prodatim tiražima, mi ih verifikujemo uvidom revizora u njihovu poslovnu dokumentaciju, i potom stavljamo na raspolaganje oglašivačima, koji na osnovu njih pripremaju media planove i usmeravaju svoje marketinške budžete.

    Mi smo revizori, ne softver developeri. ABC je osnovan u SAD početkom prošlog veka, a pojavom interneta u opis posla mu je ušla i verifikacija posećenosti (tj. oglasnih potencijala) sajtova.

    Ideja organizacije ovog, kao i prethodnog (Richard Foan), a i mnogih budućih seminara, je pomoć pri usmeravanju većeg dela pomenutih budžeta ka domaćem internetu i pospešivanje njegovog razvoja. Prvi preduslov za to je izgradnja poverenja između oglašivača i vlasnika sajtova – jasan zadatak ABC Srbija.

    Web odit sistem, o kome sam govorio, sakuplja podatke o posećenosti sajtova i dostavlja ih na uvid oglašivačima maltene u realnom vremenu, i to je bila najbitnija poenta prezentacije. Način na koji se to tehnički sprovodi (tj. samo softversko rešenje) je u drugom planu, pošto je veći deo publike bio iz redova oglašivača, kojima je najbitniji krajnji rezultat – grafikoni i tabele koje im omogućavaju da na uniforman, sistematizovan i standardizovan način na jednom mestu porede veliki broj sajtova.

    Tehničko predavanje možemo da održimo na nekom budućem, specijalizovanijem, seminaru, a svakako će vlasnici sajtova pri pristupanju biti detaljno upoznati sa načinom rada sistema.

    Još jednom, hvala na komentarima/sugestijama. Vidimo se na sledećem seminaru.

  2. Milane hvala na pojašnjenju! Ono što bi predložio je da se prilkom budućih seminara malo više uključe ljudi iz same web produkcije, zato što oni značajno, konretnim primerima iz prakse mogu doprinetu izgradnji pormenutog poverenja između oglašivača i vlasnika sajtova. Jer ako sa jedne strane imamo agencije, a sa druge strane krajnjeg klijenta, opet se gubi karika koja je i glavni uzrok nepoverenja. Krajnjem klijentu – vlasniku sajta, internet oglašavanje treba svesti na formu krompira – ili jabuka kako si ti to izvanerdno učinio i što sam se ja ogrešio da pomenem. Da bi uspeli u tome Agencije treba malo više da otvore umove i uši u razgovoru sa konkrentom produkcijom i postprodukcijom da bi krajnjem klijentu mnogo slikovitije i konkretnije mogli da objasne pojmove i šta se njima dobija, po mom iskustvu, krompir i dalje pali bolje nego grafikon kad je
    Srbija u pitanju.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

FacebookTwitterGoogle+
Back To Top