Main menu

Umesto ručka – Brzi osvrt na tematiku konferencije Etrgovina i okrugli sto.

Za izvrsni Perklet u Abrahamu i nisam bio nešto u fazonu jer bi mi to bio treći za ova dva dana, rešio sam da iskoristim to vreme, a i malo više, da skoknem do Palić Zoo-a (vrh zaista) i da malo slegnem utiske za ovaj brzinski post i reakciju.

Okrugli sto: E-TRGOVINA U SRBIJI, TRENUTNO STANJE I PERSPEKTIVE DALJEG RAZVOJA
– Stanje u e-trgovini , Ljiljana Stanković, pomoćnik ministra

Kao što sam već pominjao eTrgovina mi se nije milila sa samog početka, zato što sam sticao utisak da predstavlja mesto gde se mnogo priča, a vrlo malo na račun toga radi. I tako, eto prilike da pristustvujem okruglom stolu sa pomenutom tematikom i želje da istaknem dve bitne stvari.

Edukacija

Kad kažem edukacija mislim na edukaciju na nacionalnom nivou zato što upućenost stanovništva naše mile nam zemlje nije ni blizu nivoa koji omogućava iole ozbiljniji razvoj tržišta. Reč edukacija se tokom okruglog stola ponovila dobrano puta, ipak iako će se svi složiti da je ona potrebna niko ne nudi rešenje da se ona i realizuje. A poenta je upravo u tome i poenta je u tome da bude svima dostupna i da bude besplatna.

A kako?

Pokretanjem inicijative upravo od strane svih učesnika ove konferencije, da se obezbede uslovi za sledeće oblike: Seminari (opštinske sale, komora), Webinari, Finansiranje jedinstvenog portala koji će ponuditi sve kreirane sadržaje i naravno svi već državi poznati oblici promocije. A mi, eGrađani, da budemo spremni da svako ponaosob izdvoji koji minut svog dragocenog vremena, da pomogne sve to svojim PR, Advertising, Web production… i svim pratećim znanjima. Da se ispredaje, da se prostim jezikom objasni šta čemu, kako i zašto služi. Takav oblik bi naciji omogućio da se elektronski opismeni, svakom eGrađaninu ponaosob omogućila kvalitetan način promocije svojih usluga, državi svakako ne bi škodila dodatna pozitivna akcija.

Zašto?

Zato što ćemo na taj način ubrzati razvoj ePoslovanja, samim tim radikalno poboljšati obim istog, a to valjda nikome neće da škodi?

I?

Pa ja sam tu, sa idejom od koje se može krenuti u brzu realizaciju, ako se niko ne javi, verovatno ću svoju interesnu sferu pokriti ponekim “evo kako” i “jel vidite da može” slučajem i tu će se priča onda kao i mnoge druge zaustaviti. Te eGrađani, ajte molim vas da se batalimo više priča, polemika, kuknjava i da uradimo nešto konkretno i da stvorimo sebi jedno respektabilno tržište i model koji će biti primenjiv na mnogo širu oblast od same Srbije.

0 e-mail poruka.

To je broj e-mail ili bilo kakvih drugih zahteva vezanih za uređenje E-trgovine, a upućen na adresu nadležne institucije.

Svoje “vojničke” dane, proveo sam u jednoj državnoj zdravstvenoj instituciji. Gde sam brzo naučio jednu stvar, nije da nema i da ne može, ustvari jeste tako sasvim sigrno ali samo ako se ne traži! Valjda vođeni “Pokušaj je prvi korak do neuspeha” devizom, svi smo se (i ja naravno)navikli da pljujemo i blatimo sve odreda. Međutim ko treba pre svega da učestvuje u kreiranju i donošenju zakona o elektronskom poslovanju? Pa valjda ljudi kojima to isto poslovanje donosi hleb na sto.

Tako da ako je neka institucija već otvorena za dijalog, to treba iskoristiti i sebi stvoriti pozicije za bolje sutra. A dijalog iako može biti puko predstavljanje problema, može isto da tako da bude i platforma sa ponuđenim rešenjima. Te stvari, na tanjiru, po mom iskustvu vole sve institucije, ako je sve složeno, onda se rešenja brže implementiraju, a sama institucija u značajno kraćim rokovima pravda svoje postojanje.

Predpostavljam da otvorenost koja je danas predstavljena je rezultat rada prethodnih 10 konferencija ali ajde da ne dočekamo 12tu sa istim problemom. Čisto predlog ništa više.

I za kraj evo malo fotkica iz Palić Zoo-a